Veelgestelde vragen Webshop AVROTROS

Klik op een van de onderstaande vragen voor het antwoord.

Wanneer ontvang ik mijn toegangsbewijs voor AVROTROS evenementen en ledendagen?

In principe is dit 2 weken voor aanvang van het evenement mits wij uw betaling hebben ontvangen. 

Ik heb online kaartjes besteld voor een AVROTROS evenement maar ik heb geen e-mail ontvangen klopt dit?

Nee, u ontvangt bij een geslaagde reservering van kaartjes binnen 1 uur een bevestigingsmail van AVROTROS. Als u zeker bent dat u alle e-mails kunt ontvangen, is het verstandig contact op te nemen met onze klantenservice via 0900-8767000 (€0,35 per gesprek). 

Worden er altijd e-tickets gebruikt voor AVROTROS evenementen en ledendagen?

Niet bij alle evenementen of ledendagen wordt er gebruik gebruik gemaakt van e-tickets. Het kan ook zijn dat u uw tickets fysiek per post krijgt opgestuurd of een toegangsbrief ontvangt. 

Ik heb kaartjes besteld, maar er is iets veranderd. Wat moet ik nu doen?

Neem in dit geval contact op met de klantenservice van AVROTROS via 0900-8767000 [ma-za tussen 9.00 uur en 17.00 uur] €0,35 per gesprek. Hier kunnen medewerkers direct in het boekingssysteem kijken en uw vragen beantwoorden en waar nodig aanpassingen voor u doen. 

Hoe veilig is het om te winkelen in de webshop van AVROTROS?

We nemen de privacy en de beveiliging van uw persoonlijke en betalingsgegevens zeer serieus. We werken hard om ervoor te zorgen dat wij alleen van uw gegevens gebruikmaken op die manieren die u toestaat. Om dit te garanderen, maakt onze website gebruik van SSL-encryptietechnologie van hoog niveau. Dat is de meest geavanceerde beveiligingssoftware momenteel beschikbaar voor online transacties. 

Hoe kan ik online winkelen?

Selecteer de artikelen door het aantal in te voeren en op de knop KLIK EN BESTEL te drukken en voeg ze op deze manier toe aan uw winkelwagen. Wanneer u klaar bent met winkelen, drukt u op GA DOOR NAAR AFREKENEN. In uw winkelwagen worden alle producten getoond die u heeft geselecteerd. U komt terug bij uw bestellijst door op de tekst PRODUCTEN naast het winkelwagentje rechts bovenaan de pagina te klikken. In het verloop van de bestelprocedure kunt u alle gegevens nog controleren. U kunt ook artikelen uit uw bestellijst verwijderen. Dit doet u door te klikken op het prullenbakje dat u voor het product vindt in uw winkelmandje. Als u meerdere aantallen van een artikel wilt kopen, kunt u in het vakje HOEVEELHEID de aantallen wijzigen door het cijfer aan te passen.

Hoe werkt het online betalen?

U kunt er voor kiezen om uw bestelling te betalen middels iDeal of een automatische incasso. Als u kiest voor een van deze betaalopties verloopt de afhandeling van uw order via een beveiligde betaalserver. U kunt hier dus geheel veilig uw gegevens invoeren en de bestelling afronden. Na goedkeuring van uw incasso-aanvraag danwel de clearing hiervan, wordt uw bestelling in behandeling genomen. De op de site vermelde levertijden gaan pas in nadat de status van uw betaling is goedgekeurd. 

Wat zijn de levertijden?

De leveringstermijn van het product bedraagt maximaal 5 werkdagen* na ontvangst van de betaling, of zoveel korter zoals bepaald in de overeenkomst tussen u en AVROTROS ingeval van levering binnen Nederland. Normaliter worden de artikelen toegestuurd binnen vijf werkdagen binnen Nederland nadat de betaalprocedure succesvol is afgerond. Het kan echter voorkomen dat een artikel nog niet, niet meer of tijdelijk niet leverbaar is waardoor de leveringstermijn overschreden wordt. De AVROTROS is niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging die optreedt bij de bezorging door derden. De door AVROTROS opgegeven levertijden zijn indicatief en zullen niet als fatale termijn te beschouwen zijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Als uw bestelling bestaat uit meerdere artikelen en één van deze artikelen heeft een langere levertijd, dan houden wij uw bestelling vast totdat we de gehele bestelling volledig aan u kunnen leveren. Houdt u rekening met een iets langere levertijd rondom zon- en feestdagen. NB: Bij betaling middels automatische incasso geldt een langere levertijd in verband met wettelijke regelgeving rondom Automatische Incasso. * Voor ledenevenementenkaartjes zijn afwijkende levertijden van toepassing.

Hoe weet ik dat u mijn bestelling hebt ontvangen?

Wanneer u uw bestelling heeft afgerond, ontvangt u van ons per e-mail een bevestiging met daarin uw bestelnummer en de gegevens van de bestelde producten. Let wel, dit is niet de bevestiging dat uw aankoop is verzonden. Als u een vermoeden heeft dat uw product vertraging heeft opgelopen, kunt u voor de verzendingsgegevens contact opnemen met: AVROTROS klantenservice 0900-8767000 en kiest u voor optie 2 (€0,35 per gesprek). 

Kan ik mijn bestelling veranderen nadat ik die heb gedaan?

Aangezien wij met de verwerking van uw bestelling beginnen meteen nadat we deze ontvangen hebben, kunnen we de bestelling niet annuleren of wijzigen. Maar als u van gedachten verandert nadat wij uw bestelling hebben geaccepteerd, kunt u alle producten naar ons terugsturen voor een volledige terugbetaling (zie restituties & retourneringen verderop op deze pagina). 

Wat moet ik doen als ik merk dat mijn persoonlijke gegevens onjuist zijn nadat ik het bestelproces heb voltooid?

Neem in dat geval contact op met de klantenservice van AVROTROS via 0900-8767000 optie 2. Vergeet niet uw bestelnummer te noemen. (€0,35 per gesprek).  

Wat gebeurt er als een item dat ik bestel [tijdelijk] niet beschikbaar is?

Soms kan het voorkomen dat een product - bijvoorbeeld door grote (belangstelling) tijdelijk niet leverbaar is. AVROTROS zal u dat zo snel mogelijk laten weten en trachten de artikelen na te bestellen en naar u te verzenden. De levertijd kan in dat geval echter iets langer zijn dan dat er vermeld wordt op de site. In geval van een onbestelbaar product ontvangt u een e-mailbericht met de mededeling dat het artikel niet meer beschikbaar is. Dat artikel zal u niet in rekening worden gebracht. De resterende artikelen die u hebt besteld worden nog steeds naar u verzonden. 

Wat zijn de verzendkosten?

Bezorging is alleen binnen Nederland. Het verzenden van alle producten in onze webshop is altijd € 2,00, met uitzondering van acties in Uit en Thuis. U kunt verwachten dat u uw producten binnen 5 werkdagen na het plaatsen van bestellingen ontvangt. 

Kunt u op een ander adres leveren dan mijn factuuradres?

Ja, u kunt uw gewenste bezorgadres, binnen Nederland, opgeven wanneer u uw bestelling plaatst. Het systeem zal u nadat u op AFREKENEN heeft gedrukt de mogelijkheid geven een ander ontvangstadres in te vullen. 

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Let op! U kunt alleen poststukken volgen die als pakket worden verstuurd. Brievenbus stukken kunnen niet worden gevolgd. U ontvangt van ons een e-mail met een track-and-tracelink zodra uw pakket is aangeboden bij de TNT. Hiermee kunt u uw bestelling volgen. 

Wat moet ik doen als ik de bestelde producten niet (meer) wil?

Als u na ontvangst van uw bestelling besluit dat u de producten niet wilt houden, kunt u die artikelen (binnen 14 dagen na de verzenddatum) retourneren voor een volledige terugbetaling. Stuur het product goed verpakt retour met het hiervoor bijgesloten retourformulier. Na ontvangst van het geretourneerde artikel en in overeenstemming met ons restitutiebeleid storten wij het bedrag dat ervoor betaald is terug op uw rekening. 

Wat moet ik doen als ik het verkeerde artikel heb ontvangen of als het artikel niet in orde is?

Stuur het desbetreffende artikel in beide gevallen goed verpakt naar ons terug, samen met het ingevulde retourformulier. Na ontvangst van het geretourneerde artikel storten wij het bedrag dat ervoor betaald is terug op uw rekening. 

Wat moet ik doen als u mij een van de artikelen die ik heb besteld niet hebt gestuurd?

Neem in dat geval contact op met de klantenservice van AVROTROS via klantenservice@avrotros.nl , of bel 0900-8767000 (€0,35 per gesprek). 

Wat is de procedure voor retournering van een artikel?

Gebruik hiervoor het retourformulier dat bij uw bestelling is meegestuurd (zorg ervoor dat u het bewijs voor de verzendkosten verkrijgt wanneer u het artikel aan ons retourneert). 

Wat is het retouradres?

Verzendhuis AVROTROS Webshop t.a.v. Afdeling Retouren: Hermelijnweg 9, 4877 AE Etten-Leur.